Kategorie

přehled kategorií Czech Drag Serie MČR Dragsterů

Public Bike

třída vypisovaná pořadatelem jednotlivých závodů určená pro sériově vyráběné motocykly bez rozdílu počtu válců a zdvihového objemu. Podmínkou je RZ, platná technická, na místě zaplatit jednorázovou licenci a pojištění. Závodí se systémem CanonBall – každý absolvuje čtyři jízdy, ta nejhorší se škrtá a zbylé tři se sečtou



Street 10,5

V této třídě startují sériově vyráběné motocykly bez rozdílu objemu, které mají TP, RZ a platnou STK. Povoleny jsou pouze úpravy výfuku, přetryskování karburátoru, výměna vzduchového filtru, případně namontování Power Commanderu u vstřikování paliva



Street  Twin 12,0


V této třídě startují sériové motocykly typu Chopper, Custom a Cruiser s max. dvouválcovým motorem, které mají TP, RZ a platnou STK. Povoleny jsou pouze úpravy výfuku, přetryskování karburátoru, výměna vzduchového filtru, případně namontování Power Commanderu u vstřikování paliva.



Modified Street Twin

Jsou upravené motocykly pro závody dragsterů vybavené dvouválcovým motorem pocházejícím ze sériové výroby s platným Průkazem sportovního motocyklu bez RZ. Úpravy strojů se řídí Všeobecnými technickými předpisy pro dragstery a Technickými předpisy pro třídu Modified Street Twin. Povolené palivo pouze benzín. Motor může být libovolně upravován, může být použit kompresor, turbo, N2O. Rám může být speciální výroby nebo sériový upravený. Hlavním omezením je použití pneumatik pro běžný silniční provoz se vzorkem. Mohou zde také startovat sériové motocykly, které mají TP, RZ a platnou STK.



Super Street Bike


Jsou upravené motocykly pro závody dragsterů vybavené motorem pocházejícím ze sériové výroby s platným Průkazem sportovního motocyklu bez RZ. Úpravy strojů se řídí Všeobecnými technickými předpisy pro dragstery a Technickými předpisy pro třídu Super Street Bike. Povolené palivo pouze benzín. Motor může být libovolně upravován, může být použit kompresor, turbo, N2O. Rám může být speciální výroby nebo sériový upravený. Hlavním omezením je použití pneumatik pro běžný silniční provoz se vzorkem. Mohou zde také startovat sériové motocykly, které mají TP, RZ a platnou STK.



Junior Dragster  50


Třída určená pro jezdce 7 – 10 let. Časové omezení 17,9s na ¼ míle (12,9s na 1/8 míle) Třída je určena pro motocykly speciální konstrukce pro závody dragsterů s motorem pocházejícím z běžné sériové výroby o objemu max. 50 ccm. Úpravy motoru jsou povoleny při zachování původních dílů. Spojka variator nebo automatická odstředivá spojka. Výměna výfuku karburátoru a vzduchového filtru je povolena. Konstrukce motocyklu musí odpovídat Všeobecným technickým předpisům pro dragstery a Technickým předpisům pro třídu Junior Dragster 50. Motocykl musí mít platný Průkaz sportovního motocyklu bez RZ.



Teenager Dragster 125


Třída určená pro jezdce 11 – 16 let. Časové omezení 14,9s na ¼ míle (8,9s na 1/8 míle) Třída je určena pro motocykly speciální konstrukce pro závody dragsterů se čtyřtaktním motorem 1 – 2 válcovým, pocházející z běžné sériové výroby (kategorie 11kW) o objemu max. 125 ccm. Úpravy motoru jsou povoleny při zachování původních dílů. Výměna výfuku karburátoru a vzduchového filtru je povolena. Konstrukce motocyklu musí odpovídat Všeobecným technickým předpisům pro dragstery a Technickým předpisům pro třídu Teenager Dragster 125. Motocykl musí mít platný Průkaz sportovního motocyklu bez RZ.



National Dragster


Jsou motocykly pro závody dragsterů speciální konstrukce s objemem motoru: 1– 2 válec: max. 750 ccm – palivo libovolné, 3 a více válec: max. 600 ccm – palivo pouze benzín. Motor může být libovolně upravován. Kompresor, turbo, N2O je zakázáno. Rám může být speciální konstrukce. Jsou předepsány závodní pneumatiky typu „Slick“ a „Wheelie Bars“ proti převrácení motocyklu. Konstrukce motocyklu musí odpovídat Všeobecným technickým předpisům pro dragstery a Technickým předpisům pro třídu National Dragster. Motocykl musí mít platný Průkaz sportovního motocyklu bez RZ.


Competition Dragster Třída je určena pro motocykly speciální konstrukce pro závody dragsterů a slučuje v sobě dále uvedené třídy. Konstrukce motocyklu se řídí Všeobecnými technickými předpisy pro dragstery a Technickými předpisy dle jednotlivých tříd: Super Twin Top Gas, Funny Bike, Pro Stock Bike, Top Fuel Bike a Super Twin Top Fuel Bike.          



     Super Twin Top Gas
Třída Super Twin Top Gas je třída speciálních motocyklů s dvouválcovým motorem, ať už řadovým nebo do V s obsahem až 3000 ccm. Tyto motory mohou spalovat pouze benzín a mohou být přeplňovány buď mechanickým kompresorem nebo turbem. Speciální paliva a vstřik N2O je zakázán. Rámy jsou speciální konstrukce. Pneumatiky závodní - dragsterové typu „Slick“. Předepsán je „Wheelie Bars“ proti převrácení motocyklů. Motocykl musí mít platný Průkaz sportovního motocyklu bez RZ. Více informací o této třídě na www.topgas.com


     H-D V-Rod Destroyer Třída HD V-Rod Destroyer je třída továrně upravených motocyklů HD V-Rod pro dragsterové závody. Použitým palivem je benzín. Použití kompresoru, turba a N2O je zakázáno. Úpravami motoru zaručuje výrobce výkon 165HP. Jsou povoleny pouze dílčí úpravy výfuku a řídící jednotky zapalování a vstřikování. Předepsán je „Wheelie Bars“ proti převrácení motocyklů. Motocykl musí mít platný Průkaz sportovního motocyklu bez RZ. Více informací na www.destroyer-cup.de


     Funny Bike Třída je určena pro jednomotorové motocykly - dragstery, se zážehovým motorem spalujícím metanol, nitrometan nebo benzín. Speciální stavby, siluetou připomínající motocykl ze sériové výroby. Dvouválcové motory - max. objem 2000 ccm s oddělenou převodovkou nebo 2500 ccm s převodovkou v bloku motoru. Čtyřválcové motory – max. objem 1700 ccm přeplňované turbem nebo kompresorem. N2O je povoleno. Pneumatiky závodní - dragsterové typu „Slick“. Předepsán je „Wheelie Bars“ proti převrácení motocyklů. Motocykl musí mít platný Průkaz sportovního motocyklu bez RZ.


     Super Twin Top Fuel Speciálně postavené motocykly – dragstery spalující nitrometan. Motocykly v souladu s předpisem pro třídu TOP FUEL BIKE, poháněné jedním zážehovým čtyřdobým motorem, nejvýše dvouválcovým s objemem nejméně 750 ccm. Pneumatiky závodní - dragsterové typu „Slick“. Předepsán je „Wheelie Bars“ proti převrácení motocyklů. Motocykl musí mít platný Průkaz sportovního motocyklu bez RZ.


     Pro Stock Bike  Tato třída je otevřena pro benzínem poháněné, siluetou připomínající továrně vyrobené motocykly dostupné široké veřejnosti a upravené pro závody dragsterů. Pneumatiky závodní - dragsterové typu „Slick“. Předepsán je „Wheelie Bars“ proti převrácení motocyklů. Motocykl musí mít platný Průkaz sportovního motocyklu bez RZ.


     Top Fuel Bike Speciálně postavené motocykly – dragstery spalující nitrometan s nejvyšším objemem 3200 ccm pro atmosfericky plněný motor a 1 700 ccm pro přeplňovaný motor. Nejmenší zdvihový objem motoru je 750 ccm. Pneumatiky závodní - dragsterové typu „Slick“. Předepsán je „Wheelie Bars“ proti převrácení motocyklů. Motocykl musí mít platný Průkaz sportovního motocyklu bez RZ.