Jaká vlastně byla

Řeč nemůže být o ničem jiném než o výstavě Motocykl 2002 z pohledu jednoho nezávislého nadšence.

Od 14. do 17. března se tisíce příznivců valily na výstaviště v Holešovicích, aby důkladně prozkoumali novinky v motocyklovém byznysu. V této přehlídce nablýskaných strojů nemohli chybět ani dragsterové speciály. Ale nejdříve jste museli vstoupit do hlavního pavilonu, jehož střed svým megalomanským stánkem celý zabrala Yamaha a měla co ukázat. Oko nadšence určitě spočinulo na bizardní přestavbě V-maxe, na odstrojené sajdkáře a na spoustě nablýskaných krasavic, ať už cestovních, silničních nebo třeba skútrů. Po obvodu byla k vidění přehlídka krásně zrenovovaných veteránů, něco o šestidenní a nějaké to příslušenství. Halu po pravé straně (tu temnější) opanovala Honda a italská konkurence odAprilie s novým RSVéčkem. A tady už byly k vidění první vlaštovkydragsterového sportu. Expozici stánku kluků z Bikers Crown doplnil dědeček dragster v modrých týmových barvách s motorem JAWA 600 DT. Konkurenci mu vytvářel třílitr Vaška Hutly zastrčený ve stánku časopisu Motocykl. Tento unikát, především svým obsahem 3000ccm na dva válce, by si určitě zasloužil důstojnější a viditelnější místo.

Zbytek dragsterů se nacházel v pavilonu, který nás bude zajímat nejvíce. Museli jste se vrátit, projít prostředním Yamahaplacem do levého křídla výstaviště. Když jste prošli kolem nádherných kousků vystavovaných ve stáncích Suzuki, Harley Davidson a Kawasaki, vlastně až na konci haly jste mohli spatřit dvoukolá dragsterová monstra.

Oproti loňskému roku nebyla koncentrace draků v rohovém stánku s nápisem DRAGSTERY taková jako loni. Dva kousky už jste viděli jinde a o zbytek se podělily stánky Motoráje a Dragsterů. Proč to všechno takhle dopadlo zůstává otázkou, ale hlavně že byli draci na očích. O dračí výběh v pravém rohu se stejně jako loni postaral Petr Drnovský, ale letos mohl návštěvníkůmnabídnout pouze tři kousky. A to mistrovskou Aprilie RSV 1000 Oty Knebla ve třídě Modi Twin, super Intrudera 1640 Romana Sixty a Indiana 1600 Radka Hutly. Zbylá plocha byla zaplněna zdařilými stavbami, především motocyklů H – D. Stroje byly poměrně slušně rozestavěné, takže si je každý mohl důkladně prohlédnout, nafotit nebo třeba jen prostudovat technické popisy. Celou tuto podívanou umocňovala projekce video kazet Drag Out Of Hell I a II, které se dali za 200,- Kč koupit u malého pultíku nebránícího ve výhledu.

Zbytek nejrychlejších motorek na 1 míle byl k vidění v reprezentačním sídle časopisu Motoráj. Ten lákal přítomné velkoplošnou projekcí, motocykly vystavenými na lešení a zlatavým mokem, které jim při troše štěstí načepoval dlouholetý závodník, reprezentant a šéf všech dragsterů v Čechách Michal Ponca. Motorky vystavené na dvoumetrovém lešení byly krásně viditelné, horší to už bylo s těmi na zemi. Jednu volnou stranu krylo lešení a druhou zastiňovala dlouhá řada pultů, takže ti, kteří se nedostali přímo na plochu ani nepostřehli dva krásné a velmi drahé Harleye a příliš na očích nebyli ani dráčci. Díky tomu si jen tak někdo nenafotil detaily z FJ draka Michala Ponci, který přepracoval rám a vyzbrojil spojkou stroje precizně zpracovaným Lock Upem s průhledným krytem. Podobně na tom byla i Suzuki GSXR 750 Richarda Voltra jezdícího Modi Foury, která byla naštěstí po čase z temného kouta  přesunuta na prostředek stánku. Na to všechno dohlížela z dvoumetrové výše padesátka Lucky Frodlové.

Ať už bylo zorganizování prezentace dragsterového sportu jakékoliv je potřeba si z toho vzít ponaučení a na příští výstavu MOTOCYKL 2003 se lépe připravit. Dragracing je sport jako každý jiný s vítězi a poraženými, ale hlavně je to obrovská, divácky atraktivní show. Cílem všech by mělo být přilákat a nadchnout pro raketové starty co nejvíce lidí.



JaS