Až se jaro zeptá

Zima na příznivce motoristického sportu, zejména dragsterů, může působit dojmem nicnedělání a odpočinku, ale opak je pravdou. V dílnách a garážích se pilně staví, upravují a dolaďují speciály na novou sezónu. Jestliže loňská sezóna byla z pohledu nových strojů vyjímečná, tak ta letošní se tváří, že bude ještě vyjímečnější. Nové přírůstky o sobě dávají vědět do tříd Modi Twin, Modi Four, Dragster 600 a samozřejmě nesmíme zapomenout na královskou třídu Competition. Ale asi daleko zajímavější bude pár konkrétních případů.

Například vítěz ve třídě Modi Twin Ota Knebl vylepšuje svou mistrovskou Aprilku a zároveň rozšířil řady o dalšího jezdce, pro kterého se připravuje nový bike. Úprava spojky tzv. Lock Up umožní lepší přenos síly a v Igni Techu se pro Aprilii připravuje zapalování, aby mohlo být použito pneumatické řazení a případně systém NOS. Současně s těmito úpravami probíhá stavba speciálu pro Romana Sixtu, který v sezóně 2002 bude hájit barvy KDF teamu na Hondě VTR SP1.

Ale asi nejvíc je rušno u Extremistů v Děčíně. Titul ve třídě Dragster 600 a Competition způsobil přímo záplavu poptávek na výrobu nebo naladění motocyklu. Takže kromě Radimova přízraku se chystá Aprilie pro Jardu Lálina Kubeše do třídy Modi Twin a Richard Voltr si nechává stavět do kategorie Modi Four Suzuki GSXR 1100 na bázi Super Street Biku včetně systému NOS. A pro změnu dragsteroví šílenci z Bikers Crown si objednali speciál s motorem Honda CBR 600 jako přímou konkurenci Kawasaki ZZR Jakuba Stinky ve třídě Dragster 600.

Nezahálí ani nezničitelný Michal Ponca, jenž vyzbrojil svoji celkově sníženou Yamahu novou efektně zakrytovanou spojkou a progresivním dávkováním plynu. Za zmínku určitě stojí superdrak Richarda Richiho Synka ze Slovenska, který se už těší jak prožene české  dragstery. Jeho dlouho očekávaná Suzuki Hayabusa s plánovaným výkonem 350 Hp bude nebezpečnou zbraní. S Hayabusou si také pohrává Jirka Včelák, ale problémy s dodávkami objednaných dílů zřejmě způsobí jeho absenci na prvních závodech. Díky podobným problémům s objednanými, zaplacenými a přesto nedodanými díly musí experimentovat i třetí muž celkového pořadí Modi Twinů Tomáš Vejdělek. Amerika není tak úžasná jak se tvrdí a chybějící turbo a jiné písty jsou toho důkazem.

Co se nám nakonec vyklube ukážou první závody, které se jedou na konci května v Plešnici. Následují  Dragster mania v Brně a Pardubice.  Czech Drag Serie 2002 nezklame a určitě se bude na co dívat.



JaS