30.12.2008

Naučná stezka

Dubnové slunce už nabralo dostatečnou sílu a za nekonečnou zimou udělalo tlustou čáru. Zbytky sněhu okolo cest rychle zmizely, silnice oschly a na nich se objevili první nedočkavci na mašinách bez ohledu na zákeřný štěrk na krajnicích a v zatáčkách. I pro dragstery je to neklamným signálem k tomu, že první závody už jsou za dveřmi. Pod časovým presem panika a šrumec v dílnách nabírá maximální otáčky, vždyť testovací den je tu a od něho je to do prvních závodů opravdu kousíček.

30.12.2008

Draci nespí zimním spánkem

Zima je pro motorkáře velmi komplikované období, ale snad ještě víc pro příznivce motoristického sportu. Všude jsou hromady sněhu, mráz zalézá pod nehty a přesto si zarytý motorkář najde cestičku za řidítka v podobě zimního motokrosu, ledové ploché dráhy nebo třeba motoskijöringu. Naproti tomu motocyklový a především dragsterový fanoušek teoretik má pocit , že se nic, ale vůbec nic neděje. Opak je pravdou, v dílnách se ohýbá, sváří a montuje ostošest.

30.12.2008

Jak to vidí mistři – část 1.

O závodech superrychlých a nadupaných strojů se toho už napsalo hodně, ale názory a pocity těch, kteří zakoušejí každou jízdu šílené přetížení a krotí stovky koní jsou vždy velmi zajímavé. Oslovil jsem ty nejrychlejší z nejrychlejších, Honzu Koubitche Koubu – Mistra ČR v SSB a Michala Poncu – Mistra ČR v Competition Dragster, a položil jim několik otázek. Protože všechny jejich odpovědi jsou pro dragsterové příznivce určitě zajímavé dostal každý z nich prostor v jednom čísle. Jako první se představí Koubitch a Michal o měsíc později.

30.12.2008

Jak to vidí mistři – část 2.

Jak jsem slíbil, tak činím. Honza Kouba se vám představil v minulém čísle a teď je řada na nejrychlejším muži českého mistráku. Michal Ponca je dvojnásobný Mistr ČR a dlouholetý úspěšný reprezentant na Mistrovství Evropy ve třídě Pro-Stock Bike. Mimo jiné je i držitelem nejlepšího českého času a to 8,251 sec. Je to korunovace za dlouhodobé sbírání zkušeností na dragsterové scéně, vždyť na startovních listinách se objevuje od roku 1982 a ve třídě speciálů od roku 1994. Michal patřil mezi průkopníky čtyřválcové techniky a začátky se Suzuki GSXR nebyly jednoduché. Nyní je situace zcela jiná a cíl do nové sezóny také:“Když to vyšlo už dvakrát, tak to by bylo, aby to sakra nevyšlo i po třetí!!“

30.12.2008

Methylový dýchánek

První květnovou sobotu se konečně po dlouhé zimní pauze rozjel dragsterový mistrák na plné obrátky. Prostorné depo na hoškovickém letišti zaplnilo na pět desítek závodníků se svými týmy a jeho prohlídka tomu kdo se přišel podívat zabrala pořádnou chvíli. V každé třídě se totiž objevil nový jezdec a nebo nová motorka a tak se dala tušit zajímavá podívaná. Bezesporu největší zájem byl o modifikované třídy Super Street Bike, Modi Twin a třídy speciálů National a Competition Dragster.

30.12.2008

Pod taktovkou Maďarů

Venku vedro k padnutí v telce Mistrovství světa ve fotbale, tak má to cenu psát o nějakých motorkách, který dělal akorát rámus a hrozně smrděj?!? Samozřejmě, že ano, protože na hoškovickém letišti se po měsíční pauze opět sešly dragstery a tentokrát v mezinárodním složení.

30.12.2008

Drag Day 2006

Mezinárodní závod seriálu Mistrovství ČR - Czech Drag Serie

30.12.2008

Maďarsko – Kunmadaras

Dalším závodem Czech Drag Serie – Mistrovství ČR dragsterů byl mezinárodní závod v maďarském Kunmadarasu. Nejpočetnější zahraniční „delegace“ byla tradičně z Česka (23 jezdců). Ve třídě Top Gas startovali pouze čtyři jezdci. Ve třídě SSB startovali kromě našich a maďarských jezdců ještě ital Luca Carbonera a vynikající rakouský jezdec Markus Rottensteiner.

30.12.2008

V pekle horoucím

Na začátku července se pozornost všech místních příznivců dragsterů soustředila mnohem více na jiho-východ od dragpupku naší republiky než jsme byli dosud zvyklí. Kupodivu se další závod započítávaný do MČR Dragsterů nejel v Hoškovicích, ale v Maďarském Kunmadarasu. V bývalém areálu Sovětských vojsk je totiž přistávací dráha nebývalých rozměrů pokřtěná už pěknou řádkou dragsterových závodů.

30.12.2008

NitrolympX

Přestože se úroveň závodů v Čechách stále zvyšuje a představuje se více a více kvalitních strojů pořád máme kam vzhlížet. Zdárným příkladem je NitrolympX v Hockenheimu, kde se jezdí Mistrovství Evropy a není to ani tak daleko. Řev naplno rozjetého Top Fuel dragsteru musí být za dobrého počasí slyšet snad až v Praze :o) Když nikde nezakufrujete je to z hlavního města až na Hockenheimring okolo 550 km a za pět hodin se to dá zvládnout.

30.12.2008

Rozhoduje start

Pořadatelé dragsterových závodů jsou u nás ohroženým druhem, a tak si příznivci českého mistráku udělali pěkné letní prázdniny, aby se v plné síle první zářijovou sobotu do třetice sešli na hoškovickém letišti. Jako bonus za snažení byla připravena poslední porce mistrovských bodíků do celkového hodnocení, které bylo v některých třídách velmi vyrovnané.

30.12.2008

Koncem roku šrotu trochu

Závody speciálně konstruovaných monster na 1/4 mílové rovině jsou velmi atraktivní především pro blízký kontakt s jezdci, extrémně nadupané stroje, brutální zrychlení a v neposlední řadě o destrukce všeho druhu. Nic veselého pro závodníky a doprovod, ale žádané koření pro přihlížející diváky.