30.12.2008

První vítězství

Po otevření železné opony se svět měl možnost přesvědčit prostřednictvím několika jednotlivců, že i v České republice funguje cosi jako závody dragsterů, byť první účast českých jezdců byla míněna jako exotická rarita z východu. Vzhled a velikost strojů vzbuzovala útrpné úsměvy západní konkurence, ovšem výsledky nebyly až zas tak špatné. Několik slušných výsledků Václava a Radka Hutlových na doma vyrobených strojích řádně zamotalo hlavy týmů vybavených nejmodernější technikou za šílené peníze a najednou se o nás vědělo.

30.12.2008

Super Street Bike v Brně!!!

24. ledna mi přišel mail s potvrzením účasti Super Street Biků na mezinárodním závodě v Brně. Tak se završilo moje tříleté snažení přivést k nám kvalitní dragsterové třídy ze západní Evropy. První jezdce této kategorie jste mohli již u nás vidět před třemi lety na závodě v Hoškovicích. Turbo Kawa Williho Waileta a Yamaha FJ NOS Teddy Boemera byly první vlaštovky.

30.12.2008

Czech Drag Série před novou sezónou

Jak dopadla minulá sezóna vidíte v tabulce. Odjelo se osm podniků a to není špatné. Pořadatelé se snažili a většinou posunuli kvalitu zas o kousek dopředu. Ve dvou případech se musí letos změnit tratě na lepší a bezpečnější letiště – místo do Plešnice pojedeme do Hoškovic ( to je poslední novinka ) a kam to dají Kolínští, je ještě sladkým tajemstvím. Ale jezdit dragstery ve třetím tisíciletí po jednotlivcích už opravdu nejde.Všeobecně největší nadšení bylo na závodech v Brně. Skvělá trať a pořadatelsky báječně zajištěno. Snad jen kolize termínu s vytrvalostním ME a trochu vyšší vstupné byly vadami na kráse. O Kunmadarasu v Maďarsku nemá cenu psát, to se musí zažít! Závod okořenily startem Bernd Dietrich s Pro-stockem Suzuki GSX a Funny bike stejné značky vedený Mistrem Evropa Peterem Bosertem (toho jsem v závodě 200 metrů držel za sebou, bohužel se mu potom těch 700 koní chytlo a do cíle mě předjel – ale těch prvních 200 metrů jsem si opravdu vychutnával ). Dobře bylo i v Pardubicích na letišti a kvalitativně

30.12.2008

Systém NOS

Co to vlastně je, ten „nitrák“ nebo také “rajčák“? Jde o oxid dusný s chemickou značkou N2O. Z této značky je patrné, že je tvořen ze dvou částí dusíkem a z jedné kyslíkem. Během spalovacího procesu v motoru dochází při teplotě 162°C k dělení N2O čímž se uvolňuje kyslík.Tento přebytkový kyslík umožňuje efektivní spalování většího množství benzínu, který jezároveň s N2O vstřikován do sání motoru. Dusík způsobuje tlumení zvýšených tlaků ve válci, čímž vlastně kontroluje spalovací proces. Oxid dusný má také vynikající “mezichladící“ efekt, snižuje teplotu v sání o 17°až 20°C. Tato schopnost se také využívá při použití přeplňování motoru turbem nebo kompresorem.

30.12.2008

Vychytávky

Pneumatické řazení - Air Schifter a odstředivý přítlak spojky - Lock Up.
V závodech dragsterů, kdy každá tisícina sekundy rozhoduje o vítězství nebo prohře má použití tzv. pneumatického řazení (Air Schifter) mnohdy cenu zlata. Když vezmeme v úvahu, že na 1/4 mílové trati řadíme 5-6 rychlostí, tak nám součet prodlev při normálním a při pneumatickém řazení dá dost značný časový rozdíl.

30.12.2008

Výstava “MOTOCYKL 2003”

Jaro se nezadržitelně blíží a k tomu už neodmyslitelně patří výstava Motocykl, kde jinde než na výstavišti v Holešovicích. Davy lidí u pokladen a následně u vstupu, nablýskané dvoukolé krasavice a spousty propagačního materiálu, tak tomu všemu předchází maratón příprav a shánění. U dragsterového stánku tomu nebylo jinak.

30.12.2008

Tuplované Hoškovice

Byl konec dubna, na teploměru dvacet stupňů a na hoškovickém letišti na tohle roční období nezvykle velká koncentrace motocyklových dragsterů. Nešlo o žádnou halucinaci nebo přehlídku, ale o testovací den organizovaný Yvonou Kneblovou (KDP), první svého druhu v Česku. U našich západních sousedů už nějaký čas třídy Super Twin Top Gas a Super Street Bike využívají k doladění strojů před prvními závody testování v Luckau a u nás by se mohly uchytit Hoškovice.

30.12.2008

KDP hodnotí a děkuje

Knebl Drag Promotion pořádal 3.5. na letišti v Hoškovicích 1st Drag Day Mistrovství České republiky silničních motocyklů dragsterů.

30.12.2008

Hradec Králové

Další závod seriálu MČR Dragsterů se jel v Hradci Králové na bývalém vojenském letišti. Mouchy padaly vedrem a přesto se na startovní listině objevilo přes třicet jezdců. Některým bylo toto extrémně teplé počasí osudným. Není snadné změnit nastavení motoru, hlavně přípravy směsi, když se jeden závod odjel při 15°C po dešti a na druhý se teplota vyšplhala ke třicítce.

30.12.2008

Dragster Mánia

Pro příznivce silných motorů a brutálního zrychlení připravili pořadatelé z Enoly opravdovou lahůdku. V polovině června se totiž na mezinárodním letišti v Brně – Tuřanech uskutečnil další závod seriálu MČR Dragsterů, tentokrát obohacený o Mistrovství Maďarska, závod Top Gas Série a Super Street Bike.

30.12.2008

Kunmadaras

Když český závodník urazil přibližně 750 km směrem na Brno, přes Bratislavu a Budapešť stanul před vjezdem na bývalou gigantickou leteckou základnu sovětských vojsk. Ještě před několika lety tu v polorozpadlých barácích vegetovalo 10 000 vojáků starajících se o 700 ha plochy plné úlů a betonovou superdráhu. Při své šířce cca 60 m a délce 2,5 km je naprosto ideální plochou pro závody dragsterů. Neúnavný József Hadnagy s partou věrných zde už pátým rokem provozuje závody, které pomáhají i přilehlé vesnici Kunmadaras, což ocenil i sám starosta. Ale nejúžasnější na tom je, že každým rokem se úroveň závodů stupňuje. Vloni je okořenili svojí účastí Peter Bossert a Bernd Dietrich, ale největší skok byl letos.

30.12.2008

Drnholec

Neúprosné slunce, místy až nesnesitelné teplo, vinné sklípky kam oko dohlédlo a malé asfaltové letiště v poli – to byly indicie napovídající, že další závod seriálu MČR se jel v Drnholci. Honza Matoušek je velkým příznivcem dragsterů a tak i přes problémy se závodní plochou ( kvalitou povrchu a svojí délkou jen tak tak prošla u funkcionářů a hlavně její majitel není zřejmě příznivcem motocyklového sportu, protože se jelo nadobro naposled ) uspořádal pěkný závod. Škoda jen, že podobný zájem a nasazení nebylo ze strany jezdců. Ve všech třídách, kromě Competitionů je bylo možné spočítat na prstech jedné ruky.

30.12.2008

NitrolympX

Nasládlá vůně napenetrované trati, nekonečné řady sedadel na tribunách a depo plné supertechniky čítající tisíce koňských sil – tak to byla NitrompX v Hockenkenheimu. V pořadí již osmnáctý ročník se po delší pauze opět jel jako závod Mistrovství Evropy, takže se daly očekávat nelítostné boje. Víkendový program byl nabitý. Na jezdce čekaly čtyři kvalifikační jízdy, ojedinělá noční show, Jet Cars, pokus o překonání rekordu v počtu koní nastartovaných na jedné ploše a samotný nedělní závod.

30.12.2008

2nd Drag Day

Hoškovická dragsterová aréna letos už podruhé přivítala jezdce a příznivce nejrychlejších a nejsilnějších motocyklů na 2nd Drag Day. Vše bylo perfektně připraveno jen to počasí. Celé léto byla úmorná vedra, ale s blížícím se termínem závodů se počasí začalo kazit a vypadalo to na opakování jara, kdy dopoledne pršelo. Předpověď se naštěstí vyplnila do puntíku a mraky nadělily vodu během noci a ráno už na všechny čekala oschlá trať, svěží větřík a lehce pod mrakem. Ideální podmínky pro nadupané motory.

30.12.2008

Pohořelice

Poslední závod Mistrovství ČR se jel 14. září na jižní Moravě v Pohořelicích. Vždy krásně teplá a prosluněná Morava nás sobotu večer přivítala deštěm a zimou. Ráno však sluníčko ve studeném ránu věštilo, že bude hezky.

30.12.2008

Vyhlášení výsledků MČR

Každoročně na podzim se účastníci seriálu MČR Dragsterů scházejí k slavnostnímu vyhlášení výsledků.

30.12.2008

Zhodnocení sezóny

Nejkratší a nejrychlejší motocyklová disciplína se letos vyvíjela takto: První překvapení bylo už na podzimní schůzce pořadatelů. Poprvé v historii jsme měli více závodů, než kolik je podle řádů možno zařadit do seriálu Mistrovství ČR. Sešlo se zde 11. pořadatelů. Do kalendáře jsme zapsali povolených deset. Z toho jeden v Brně jako mezinárodní. Jeden podnik jezdíme v rámci mezinárodní spolupráce v Maďarském Kunmadarasi.