30.12.2008

MČR DRAGSTERŮ 2004

Alespoň pro mě začala letošní sezona výstavou Motocykl 2004. A podle kousků z dračích slují, které se zde nacházely bylo jasné, že v některých třídách, tedy těch nejlepších “nechci jmenovat , ale myslím tím např.Super Street Bike“ bude pěkně nabito. Již před, ale během této výstavy a i po ní nastává období klasického mlžení a nejasností, které snad každý jezdec nebo tým uplatňuje před nadcházející sezonou, aby se vše rozlousklo jako tradičně hned na prvních testacích nebo později na prvních závodech.

30.12.2008

SOUBOJE TITÁNŮ

Na semaforu už svítí obě bílá světla signalizující správnou polohu předního kola a motory zvyšují otáčky do startovacího omezovače. Následuje rychlý sled úkonů snad tisíckrát opakovaných, ve kterých sebemenší chybička rozhoduje o výsledku. Během okamžiku se rozsvítí tři žlutá a vzápětí zelené světlo. Start! Prudce puštěná spojka, maximum kroutícího momentu a plyn na doraz katapultuje stroje k čtyři sta metrů vzdálenému cíli. Pneumatické řazení sází jeden kvalt za druhým a cílovou fotobuňkou se prořítí za šíleného řevu neskutečnou rychlostí.

30.12.2008

O Richardovi

To, že dragster je speciálně upravený stroj přizpůsobený k dosažení maximálního zrychlení na 1/4 respektive 1/8 míle není nutné nikomu vysvětlovat. Kořením závodů jsou speciály, ale zapomínat se nesmí ani na sériové a modifikované třídy, které na sebe začínají upozorňovat svými výkony a v neposlední ředě i svým designem. Kdo viděl některé závody MČR , tak si jistě vzpomene na nepřehlédnutelnou a nepřeslechnutelnou postavičku Richarda Voltra prohánějícího se se svou Suzuki GSXR 1100 NOS ve třídě Modi Four, od letoška Super Street Bike. Pár otázek o závodění a věcech kolem nebylo od věci.

30.12.2008

SYMPAŤÁK Z OSTROVŮ

Nová sezóna klepe na dveře a tak by nebylo od věci se trošku nabudit a naladit na tu správnou dragsterovou frekvenci. Právě teď se hodí kontakty nasbírané při letních zahraničních výletech a vyměněné e-maily během dlouhé zimy. Né, že by v Čechách nebylo rozmanité startovní pole plné krásných a silných strojů, ale za Evropou přeci jenom trošku pokulhávají a navíc pro ně zbude spousty prostoru v dalších číslech. A také není k zahození se blíže seznámit s pohledem a přístupem k dragsterům špičkového jezdce, Evropského šampióna a spolupořadatele jedněch z nejlepších závodů v Evropě. Nejde o žádného obra a přesto si sedne za řídítka bestie s tisícikoňovým motorem a jen málo kdy je vidět se zamračeným obličejem.

30.12.2008

PRVNÍ NAVRČENÍ

Jak to tak vypadá z nenápadného letiště poblíž Českého ráje roste dragsterové středisko. Nebývá ve zvyku, aby se závody vracely na jedno místo víckrát za rok, ale do Hoškovic se dragstery sjedou celkem třikrát z toho jednou v mezinárodním složení. Navíc byl pro všechny licencované jezdce na poslední dubnovou sobotu připraven druhý ročník testovacího dne. Co to je snad každý pochopí.

30.12.2008

Divočina

Páteční velmi nevlídné počasí v sobotu ráno vystřídala polojasná obloha, pofukoval svěží větérek, prostorné depo se začalo docela slušně zaplňovat a před stolkem technického komisaře stála fronta strojů. Atmosféra jak má být před správným závodem MČR Dragsterů. O pořadatelství se postarali kluci z MC Cobra Tachov, sice trošku stranou od svého působiště – v Příbrami, ale kvalita závodů záleží hlavně na lidech a jejich přístupu. Jejich tradiční místo, malé letišťátko v Plešnici, už nevyhovovalo vysokým nárokům na kvalitu a délku trati stále rychlejších strojů. Původně se mělo jet v Hořovicích, ale zástupci Autoklubu opět vrtěli hlavou, že to není to pravé ořechové. Až se objevila Příbram s rozlehlým areálem letiště podobným tomu v Hoškovicích, akorát s asfaltovým povrchem.

30.12.2008

DRACI ROZTÁHLI KŘÍDLA

Po dlouhé zimní pauze draci opět roztáhli svá křídla a připravili divákům na prvním závodě nervy drásající podívanou. Stejně jako loni se začalo v Hoškovicích pod taktovkou Knebl Drag Promotion za vydatného přispění mladoboleslavských Baronů. Všechno klapalo a jediný kdo se snažil zkomplikovat situaci bylo počasí. Ale i to nakonec dostalo rozum. Potom už nic nebránilo tomu, aby Drag Day dostál svému jménu a pumpoval adrenalin do žil plnými dávkami.

30.12.2008

Drag Day II

Seriál MČR Dragsterů se k třetímu závodu opět přesunul do Hoškovic. Předcházející podnik se nevydařil podle představ organizátora ani jezdců. Letiště v Příbrami sice disponuje dost dlouhou dráhou, ale o její kvalitě nemůže být řeč. Na otázku:“Jak se mohlo stát, že byla Autoklubem schválena a po prvních jízdách uznána za nevyhovující?“ si musíme asi odpovědět sami. Trať se zkrátila z 1/4 na 1/8 míle a nakonec z toho byl volný závod, ovšem s reprezentativní účastí. Všichni už se těšili jak si na hoškovickém betonu spraví náladu.

30.12.2008

MČR v Kunmadarasu

Součástí Mezinárodního závodu dragsterů v maďarském Kunmadarasu bylo i naše české Mistrovství.

30.12.2008

NitrolympX 2004

„Ten, kdo nevěří ať tam běží“ tak tahle často slýchaná frázička rozhodně neplatí v případě dragsterového svátku NitrolympX v Hockenheimu, protože ten, kdo se v druhé polovině srpna nevydal na cestu za naše západní hranice už má prostě smůlu. Bude se muset smířit pouze s fotkami, články a možná nějakým zkráceným sestřihem na satelitní televizi.

30.12.2008

Dragstery zakončily

V sobotu 28 srpna zažilo Hoškovické letiště letos již naposledy hřmění motocyklů – dragsterů. Konal se zde třetí a poslední závod Drag Day 2004, který byl i posledním závodem seriálu Mistrovství ČR Dragsterů. Jezdce čeká již pouze jeden volný závod v Kolíně, a proto většina z nich ještě chtěla využít možnost k získání bodů do MČR.

30.12.2008

Drag Day III.

Do třetice se motocyklové speciály vrátily na hoškovické letiště, aby zde zakončily co tu před čtyřmi měsíci začaly – seriál MČR Dragsterů. Díky tomu, že se v Kolíně nepodařilo zajistit odpovídající trať, stal se z běžného závodu nervák, který rozhodoval o pořadí v konečném pořadí. Nejsledovanější třídě – Competition Dragster měla totiž čtyři adepty ( T. Sulek, O. Knebl, P. Bajer, M. Řehounek ) s šancí na titul a tak nervozita byla na místě. Doplnit je mohl Michal Ponca, ale o své mistrovské šance přišel den před závodem. Ojnici se moc nelíbilo týrání na brzdě a tak si udělala výlet z bloku ven.

30.12.2008

Dragstery v Polsku

V pátek 13.8.jsem s Radimem vyrazil na pozvání do Szyman na místní závody.Závody dragsterů v Polsku pořádají dva kluby. Jeden z Waršavy,“SSS“ pořádá na několika místech závody tuningových aut a motorky jezdí na těchto závodech jen v přestávkách mezi jednotlivými třídami. Ten druhý klub pořádá závody je na jednom místě a to hned čtyřikrát do roka. Na těchto závodech jezdí vždy v sobotu motorky a v neděli auta. Právě na poslední letošní podnik tohoto klubu jsme dorazili v pátek večer za deště. Cesta byla dlouhá a úmorná po špatných cestách. Ještě ten večer jsem poznal sílu technologií MMS. Naše dodávka byla obstoupena chlapci s mobily a fotili naši motorku i přesto, že byla zčásti zarovnaná vším co jsme sebou vezli. MMSky pak rozesílali na všechny strany, jako pozvánku na závody. V sobotu ráno ještě poprchávalo a moc nadějně to nevypadalo. Déšť se podepsal i na účasti jak jezdců, tak diváků. Do plánovaného začátku závodu ve 13,00 hod. se počasí umoudřilo a nějací účastníci a hlavně diváci ještě dorazili.